خواص و فواید گیاه دم اسبی برای مو
نوشته شده توسط : salamati

گیاه دم اسبی برای مو و مشکلات آن بسیار مفید و موثر است. تقویت و افزایش رشد مو از خواص دم اسبی است. گیاه دم اسبی برای مو علاوه بر مکمل می‌تواند به صورت موضعی نیز مورد استفاده قرار گیرد‌. نصف فنجان از گیاه دم اسبی را با یک فنجان آب نخلوط کنید و اجازه دهید که برای مدت زمان یک ساعت با هم بمانند و پس از این زمان مجدد این ترکیب را هم زده و از آن به عنوان شامپو استفاده کنید. برای داشتن مو‌های سالم و پر پشت و رشد بهتر مو‌ها می‌توانید گیاه دم اسبی را با روغن زیتون و یا روغن نارگیل مخلوط کنید و به پوست سر و مو زده و ماساژ دهید. از دیگر خواص دم اسبی این است که یک نرم کننده عالی و طبیعی برای مو‌های سر است.

  • درمان شوره و موخوره

گیاه دم اسبی حاوی سیلیس و این ماده موجب درمان مو خوره و شوره سر می‌شود. برای این‌کار دو قاشق چای خوری از عصاره گیاه دم اسبی را با یک قاشق چای خوری روغن زیتون مخلوط کنید و به پوست سر و مو‌ها بمالید و ماساژ دهید و اجازه دهید بیست دقیقه روی سر شما بماند و بعد از گذشت بیست دقیقه سر خود را با شامپو شسته و آب ولرم آبکشی کنید. این کار را در هفته دو بار انجام دهید.

در مورد گیاه دم اسب بیشتر بدانیم

گیاه دم اسب از خانواده سرخس هایی است که بسیار طرفدار دارد و تاریخچه استفاده درمانی از آن به زمان امپراطوری یونان باستان بازمی گردد. این گیاه خواص متعددی دارد و بیشتر برای بهبود سلامت پوست، مو، ناخن و استخوان ها استفاده می شود. دم اسب در مناطقی که آب و هوای معتدل و مرطوب دارد رشد می کند. ساقه های آن بلند و برگ های سبز و متراکمی دارد. مهم ترین عنصر سازنده ای که بر روی پوست و مو تاثیرگذار است آنتی اکسیدان های موجود در آن می باشد. گیاه دم اسب مملو از ماده معدنی سیلیکا می باشد.

نقش آنتی اکسیدان

نقش آنتی اکسیدان ها در بدن مبارزه با رادیکال های آزاد است که از آسیب هایی که به سلول ها وارد می کنند جلوگیری نمایند.

نحوه مصرف گیاه دم اسب

معمولا گیاه دم اسب به صورت دمنوش مصرف می شود. به این صورت که مانند چای باید دم بکشد و سپس نوشیده شود.

بهترین قرص گیاه دم اسب

اکثر افرادی که به بو و مزه گیاهان دارویی حساسیت دارند و نمی توانند آن را تحمل کنند به محصولاتی مانند قرص آن مراجعه می کنند. بهترین کپسول شناخته شده که گیاه دم اسب در آن همراه با ویتامین های دیگر موجود است قرص Advanced Formula از برند Hairtamin می باشد.

تاثیر گیاه دم اسب بر رشد مو

آنتی اکسیدان و سیلیکا هر دو ماده هایی هستند که برای رشد مو ضروری می باشند همچنین باعث ایجاد شادابی و درخشانی در تار موها می شوند به این صورت که ابتدا آنتی اکسیدان ها التهاب و صدمات وارد شده به فیبر موها را درمان می کنند سپس سیلیکا ریزش موها را قطع می نماید. آنتی اکسیدان ها از موها در برابر رادیکال های آزاد مراقبت می کنند. طی سه ماه، تحقیقاتی بر روی خانم هایی که موهایی کم پشت و نازک داشتند انجام شد. کسانی که از این جمع، کپسول حاوی دم اسب مصرف می کردند بعد از سه ماه رشد مو و ضخیم شدن تار موها کاملا مشهود بوده است.

بهبود زخم و سلامت ناخن ها

مطالعات بالینی نشان می دهد، استفاده از پمادهایی که در ترکیبات آن از این گیاه به کار رفته است زودتر به بهبودی زخم ها و تسکین درد کمک می کند. همچنین قرمزی، تورم و ترشحات زخم تا حد زیادی کاهش می یابد و این به دلیل سیلیکای موجود در آن است. علاوه بر آن استفاده سطحی از عصاره دم اسب بر روی ناخن ها در درمان و بهبود وضعیت پسوریازیس تاثیرگذار می باشد. محصولاتی مانند لاک های دارویی حتما در ترکیبات خود دم اسب دارند.

کاربرد گیاه دم اسب برای استخوان ها

سلول های استخوانی به نام های استئوبلاست و استئوکلاست از طریق متابولیسم استخوان ها مدام در حال بازسازی و ترمیم هستند تا از عدم تعادل و شکستگی جلوگیری کنند. تحقیقات نشان داده است که این گیاه عملکرد استئوکلاست ها را محدود و عملکرد استئوبلاست ها را تشدید می کند و این کار موجب پیشگیری از پوکی استخوان می گردد. مصرف دوز مشخصی از آن به صورت روزانه باعث افزایش تراکم استخوان ها می شود.

خواص گیاه دم اسب برای مو

اگرچه بسیاری از شواهد موجود در این زمینه پایه علمی مستندی ندارند، اما برخی از مطالعات نشان می‌دهند دم ‌اسب به‌واسطه خواصی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود، سبب تقویت موهای سالم می‌گردد:

  • تأثیر بر کلاژن: بسیاری از طرفداران استفاده از گیاه دم ‌اسب برای مراقبت از مو، معتقدند که این گیاه علاوه بر اثراتی که بر کلاژن و کلسیم برای بازسازی استخوان دارد، برای سلامت و ظاهر مو مفید است.
  • خواص آنتی‌اکسیدانی: تحقیقات نشان می‌دهند که گیاه دم‌ اسب سرشار از ترکیبات فنولی است. ترکیبات فنولی در واقع گروهی از آنتی‌اکسیدان‌های قدرتمند هستند که از آسیب اکسیداتیو به غشای سلولی جلوگیری می‌کنند.
  • سلنیوم معدنی: گیاه دم ‌اسب حاوی سلنیوم است که به بدن در پردازش ید کمک می‌کند. یکی از نقش‌های ید در بدن، تنظیم رشد مو است.
  • سیلیکا (سیلیس): گیاه دم ‌اسب منبع غنی سیلیس بوده و بیشتر مزایای این گیاه به‌دلیل وجود همین عنصر است. در ادامه به این فواید اشاره می‌کنیم.

ماسک کراتینه مو و ضد موخوره اولتراشاین بایوفول کانادا

ماسک کراتینه مو اولتراشاین یا گلاسینگ هیر کرم بایوفول حاوی مواد مغذی و ویتامین ها و انواع پروتئین ها ی مفید و ارگانیک برای موها است.  
برای درمان خشکی وزی و موخوره مو می توانید از ماسک ضد موخوره مو اولتراشاین بایوفول کانادا که دارای مواد و ترکیباتی کاملا طبیعی و بدون پارابن سیلیکون و هرگونه ترکیبات شیمیایی مضر برای مو است بهره ببرید.
پروتئین کراتین موجود در این ماسک صاف کننده و ماسک کراتینه مو به راحتی جذب کوتیکول و فولیکول مو شده و به همراه انواع ویتامین ها مورا به صورت کامل تغذیه می کند و انواع آسیب دیدگی مو را درمان میکند.
این ماسک ابریشمی مو لخت کننده ، صاف کننده و براق کننده مو بسیار قوی و موثر برای موهای خشک، وز و آسیب دیده است.  
ماسک لخت کننده مو بایوفول فاقد ترکیبات شیمیایی، پارابن و سیلیکون است.
این ماسک صاف کننده مو و ماسک پروتئینه مو ساخت کشور کانادا است.

ماسک کراتینه مو بایوفول کانادا

محلول ضد ریزش مو و رشد مجدد مو ارگانیک بایوفول کانادا

درمان فوری ریزش مو در خانم ها و آقایان و هر نوع الگوی ریزش مو حتی ارثی و ژنتیکی با محلول ضد ریزش مو شوک به راحتی امکان پذیر می شود.
این تونیک ضد ریزش مو فاقد ماینوکسیدیل، پارابن و سیلیکون و ترکیبات شیمیایی و ترکیبات هورمونی است و به صورت کاملا علمی و برپایه ترکیبات برگزفته از دل طبیعت، ریزش مو را درمان می کند.
این محلول ضد ریزش مو فوری ضخیم کننده مو تقویت کننده مو و ترمیم کننده ریشه مو و ساقه موی نازک و ضعیف است.
محلول ضد ریزش مو گیاهی بایوفول دارای پلاسنتا کمپلکس(جفت گیاهی) ، ب کمپلکس و آمینو اسید است. این محلول گیاهی ضد ریزش مو ریشه مو را مستحکم و ضخیم می کند و مانع از ریزش مو به راحتی و در هنگام شستشو و سشوار و حمام می شود.اگر در اثر استرس،رژیم لاغری، زایمان، فشار کاری زیاد و ارثی دچار ریزش مو شدید و حاد هستید و حتی برای مدت زمان طولانی ریزش موهایتان قطع نمی شود و هیچ گونه درمانی موثر نبوده است، این محلول ضد ریزش مو آن را کاملا درمان می کند.

محلول ضد ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفول کانادا

ماسک ضد ریزش مو و رشد مجدد مو بایوفول کانادا

ماسک ضد ریزش مو بایوفول کانادا بهترین ماسک درمانی مخصوص موهای ضعیف و نازک و کم حجم است.

این ماسک ضد ریزش مو هم مخصوص ساقه و هم مخصوص ریشه مو است.

اگر از کم حجم موهایتان رنج می برید این ماسک گیاهی ضد ریزش بهترین گزینه برای احیاء موهایتان است.

ماسک درمان ریزش مو بایوفول کانادا فاقد پارابن و سیلیکون است.
ترکیبات به کار رفته در این شامپو ضد ریزش مو گیاهی بر پایه عناصر طبیعت بوده و فاقد هر گونه عوارض جانبی است و با قطع درمان ریزش مو برگشت پذیر نیست.

این ماسک ضد ریزش مو گیاهی بر پایه پلاسنتا کمپلکس یا جفت گیاهی است که به طور عمقی و دائمی ریزش مو را خیلی فوری درمان میکند.

ماسک مو ضد ریزش مو و ترمیم کننده

شامپو رشد مو فوری و ضد ریزش مو بایوفول کانادا

بایوفول تولید کننده بهترین شامپو ضد ریزش مو است که کاملا ارگانیک و ویتامینه است.
درمان فوری ریزش مو حتی ارثی و ژنتیکی با شامپو رشد مو ایج دیفنس بایوفول کانادابه راحتی میسر می شود.

این شامپو ضد ریزش مو گیاهی فاقد ماینوکسیدیل، پارابن و سیلیکون است.

درمان فوری ریزش مو و حتی رشد مجدد موهای ریخته شده را این شامپو ضد ریزش مو فوری طی مدت زمان کوتاهی از شروع استفاده ممکن میکند.
شامپو رشد مو فوری بایوفول دارای ب کمپلکس و آپی ژنین است که جریان خون را در کف سر بالا برده و ترکیبات مغذی را به ریشه سر و ساقه مو می رساند.

پلاسنتا کمپلکس و ب کمپلکس موجود در شامپو ضد ریزش بایوفول به طور موثری ریزش موی حاد و شدید را درمان می کند و رشد مجدد مو را به راحتی و با اولین دوره استفاده میسر میسازد.

شامپو ضد ریزش مو بایوفول

 

 





:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آبان 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: